Utilizarea de pliante in campaniile de promovare pentru firme implica mai multe avantaje printre care si faptul ca pliantele au capacitatea de a imbina doua functii ale reclamelor, aceea de a informa publicul in ceea ce priveste existenta unor firme si faptul ca ofera informatii in plus.
In primul rand trebuie sa verificati pliantele care sunt produse de firmele concurente si sa stabiliti elementele de design ce pot sa fie atractive si cele care sunt obositoare sau deranjante. Tinand cont de rezultatele din etapa aceasta de analiza se va putea schita si macheta unui pliant.
Penru toate aceste creatii publicitare va recomandam sa adoptati un stil minimalist si sa scoateti in evidenta mai multe elemente importante pentru clienti. Publicul trebuie sa inteleaga din prima despre ce ar putea fi vorba si de aceea noi va recomandam sa folositi fotografii cat mai sugestive.
Pentru a avea un mesaj credibil noi va recomandam sa folositi imaginile din firma si pozele cu personalul. Culorile sunt si ele elemente de compozitie extrem de importante si va recomandam sa respectati o carte grafica si mai multe combinatii sugestive pentru ca mesajul firmei sa fie dus mai departe. Pentru textele din pliante ar trebui sa stiti ca ele au rolul de a promova mesajul firmei. Mesajul ar trebui sa fie facut astfel incat produsele sa ofere si motivele pentru care ceea ce promovati trebuie sa fie cumparat.
Trebuie sa facem astfel incat pliantul sa nu para aglomerat si textul trebuie sa fie facut in format clar la o marime de minim 12 cu o spatiere foarte buna intre randuri si cuvinte. Imaginile se vor pune la distante considerabile de text pentru a evita sa oboseasca ochii si pentru ca textul sa fie lizibil. Cu cat vom oferi mai multe informatii de baza cu atat este mai bine dar textul nu are cum sa lipseasca.
La final de pliant va fi necesar sa oferim date de contact pentru a putea fi accesat de toata lumea de pe telefon, mail si adresa web sau pagina de Facebook.