Cand vorbim despre afise publicitare lucrurile nu sunt chiar asa de simple pe care ne imaginam. Pentru ca ele sa aiba un impact major asupra clientilor e bine sa luati in calcul mai multe elemente de care vom aminti in cele ce urmeaza si sa tineti cont si de materialele utilizate pentru a realiza una afis, design, mesaj si public care receptioneaza mesajul.
Realizarea unui afis publicitar nu implica parcurgerea stricta a pasilor insa in ciuda libertatii creative exista si factori care nu trebuie sa fie scaapti din vedere. Latura estetica de exemplu are un rol foarte important si va trebui sa acordam o atentie deosebita pentru setul de materiale utilizate in realizarea de afise. Aspectul lor are o influenta uriasa asupra clientilor si prin urmare modul in care alegem afisele publicitare care sunt facute inteligent si care prezinta clar mesajele spre clienti sunt unele extrem de bune.
In prezent lucrurile tind sa se desfasoare rapid si oamenii sunt tot timpul e fuga. Tocmai de aceea unele din cele mai bune idei ar fi sa realizam afise minimaliste care sa transmita mesajele dorite concis, clar mai ales atunci cand publicul este unul tanar care nu are vreme de pierdut. Pentru publicul tanar in mod special este foarte important ca afisele sa starneasca interesul din primele secunde altfel acesta are mari sanse de a trece neobservat.
In legatura cu setul de materiale folosite pentru a realiza un afis, calitatea este foarte importanta. Materialele folosite sunt un indice de atentie la detalii care la randul sau demonstreaza seriozitate si servicii de buan calitate. In plus, afisele publicitare create cu materiale bune atrag in mod sigur atentia publiclui mai repede si mai eficient decat unele facute din materiale de o calitate slaba.
E important sa stim cum sa punem accentul pe mesajul din afis. De aceea mesajele se vor pozitiona foarte bine in spatiu, vor fi scrise clar si cat mai la obiect. Pe scurt mesajele trebuie sa fie scurte si cat mai eficiente. Daca vreti sa aveti un mesaj mai lung se recomanda sa aveti in vedere si locul in care se pune afisul vostru. Postarea unui afis cu un mesaj lung pe autostrada de exemplu nu are cum sa fie o idee buna daca aveti in vedere si locul unde va fi pus afisul vostru. Postarea unui afis cu un mesaj mai lung este recomandat sa se faca in statiile de autobze unde oamenii stau ceva ma mult.
Afisele publicitare foarte colorate si cu multe artificii de formatare sunt obositoare si prin urmare sunt multi clienti care le vor trece cu vederea. Efectul detaliilor nu este acela de a atrage atentia ci din contra, ar trebui sa ne bazam pe simplitate.