Deoarece am tot vazut afise si flyere care nu respecta reguli si care de multe ori nu au succes va oferim mai multe sfaturi utile in ceea ce priveste conceperea afiselor promotionale.
In primul rand recomandarea noastra ar fi sa tineti cont de oamenii carora va adresati. Varsta ar putea a fie un criteriu foarte bun si poate sa va ghideze deciziile. Trebuie sa tineti cont si de faptul ca oamenii de obicei sunt grabiti si prin urmare nu citesc mesajele daca nu li se par interesante.
Nu puneti foarte mult text pe afise. Lucrul acesta depinde mult si de locul unde se va amplasa afisul si locul depinde mult si de oamenii vizati. Nu uitati ca afisele nu sunt anunturi. Cei mai multi fac aceasta confuzie atunci cand scriu afise si stiul pe care il adopta este similar cu cel al unui anunt din mica publicitate. Multe firme nu isi pot permite sa utilizeze afise pentru promovare si de aceea aleg anunturile insa daca puteti sa faceti un afis publicitar pentru o firma atunci indiferent de cat de mare este el trebuie sa il faceti ca si cand ar fi pentru multinationale.
Nu combinati fonturile si nu incarcati afisele cu foarte multe poze. Colajee de poze sunt folosite pe afise mari si pe banere insa acelea sunt pentru firmele careisi permit. De obicei pentru firmele mici dimensiunile normale de afise sunt A3 si uneori A2 iar in sensul acesta spatiul disponibil nu e foarte generos.
Afisul trebuie sa aiba potentialul de a atrage atentia la distanta. Oamenii care vad afisele de la distanta si care in general vor fi mai multi daca afisul este in spatiu deschis nu au cum sa fie interesati de el daca acesta nu le atrage si atentia. Nu puteti sa puneti un text suficient de mare in asa fel incat sa ii atrageti pe toti sa citeasca insa designul poate sa ii atraga.
Nu folositi imagini care au mai fost utilizate sau imagini banale. Inainte de a concepe aspectul unui afis va recomandam sa incercati sa determinati ce alte afise similare s-au mai facut pentru a putea veni cu ceva nou.
Nu folisiti afisul offline in mediul online. Pe internet informatiile se vad altfel. Un afis pe care normal il vad A3 sau A4 se va vedea diferit decat se vede la internet.
Pe internet ar trebui sa va adaptati si sa faceti un banner echivalent cu acel afis cu mai putin text. Mesajul trebuie sa fie clar. In general oamenii nu au rabdare sa citeasca printre randuri. Vedem afisele intamplator si daca avem rabdare le si citim. De aceea este bine sa faceti oamenii sa inteleaga din prima mesajele si sa reactioneze prompt. Altfel daca nu vor vedea din nou un mesaj publicitar de la acelasi brand il vor uita.
Afisele sunt unele din cele mai vechi metode de publicitate si de asemenea sunt cele mai folosite si au aparut odata cu tiparul pentru a aduce la cunostinta informatii de uz general cum ar fi manifestarile publice si fetele infractorilor.